17 Şubat 2010 Çarşamba

Dimçayına Gitmeli,Antalya'yı Gezmeli

Dün gece okuldan öğretmen arkadaşlarla Alanya-dimçayına yemeğe gidelim dedik.Akşam saat:19.00 dı.Dimçayı yaz mevsimlerinde tatilinde etkisi ile çok kalabalık oluyor,kış aylarlarında ise sessiz,kimsesiz kalıyor.Biz yinede yaz mevsimi hatırlayarak akşam yemeğimizi orada yemeye gittik.Dimçayına ulaşmak için,Alanyaya girmeden yarım saatlik bir yol katediyorsunuz.Turizmin odak noktası olmasına rağmen yolları çok gelişmiş değil,bata çıka gittik.Dimçayına varınca restorant bölümünün kapalı olduğunu gördük,restorant sahibi ile epeyce bir sohbetten sonra "kendin pişir kendi ye tarzı" yemeklerimizi hazırlamaya başladık.Ben,Pide ustası ile beraber pide yaptım.Diğer arkadaşlarda közde menemen tarzı bir et yapmışlar.Yaptığım pideye bakarmısınız?Yarısı kaşar,yarısı kıyma kullanılarak yapıldı.Sevdim ben bunu :)Fotoğrafı açlıktan düzgün çekememişim ama pidelerin yanındaki kavurma sacının altında minik tüplerden var,yaz ayların da servis yapılırken et kavurması ateşli tüplerle servise sunuyorlar.Siz yemeğinizi yerken et yağının donmasına engel olarak,yemeğinizi sıcak sıcak yemenizi sağlıyor.

İşte yaz aylarından kalma bir Dimçayı resmi.İster ağaç evlerde isterseniz de ırmak üzerine kurulmuş şirin minik sandal tipi evlerde yemeğinizi yiyerek ırmak üzerine huzurlu,rahat bir uykuya dalabiliyorsunuz.

ANTALYA'YA YOLUNUZ DÜŞERSE DİMÇAYINA UĞRAYIP IRMAK EVLERİNDE OTURUP BİR YEMEK YEMEDEN GİTMEYİNİZ :)

Alanya-Dimçayı Dönüşü de Manavgat'a uğrayıp bir şelale gezisi de yapılmalı tabii :)
Oradan da Olympos'a uğrayıp resim gibi çizilmiş olan olimpos sahilini görmeli,antik şehri gezmeli..